Loading...
Sunday, April 7, 2013

Dia Perjuangkan Demokrasi & Politik Pecah Belah

Adakah Dia Akan Perjuangkan Demokrasi & Politik Pecah Belah?

A. Kenapa PAS ni suka guna ayat-ayat retorik "kalau Rasulullah masih hidup/hidup kembali"? Tidak sedarkah antum bahawa ada hadith menyatakan siapa yang berdusta atas nama Baginda yang seperti berikut:

i. Narrated 'Ali: The Prophet said, "Do not tell a lie against me for whoever tells a lie against me (intentionally) then he will surely enter the Hell-fire."  

[Shahih Bukhari]

ii. Narrated Salama: I heard the Prophet saying, "Whoever (intentionally) ascribes to me what I have not said then (surely) let him occupy his seat in Hell-fire."  

[Shahih Bukhari]

Adakah anda fikir 

1. Rasulullah akan memperjuangkan demokrasi (demokrasi yang sekarang antum bergelumang dengan tong najis) atau 
2. Rasulullah akan biarkan umat dia berpecah belah dalam dengan hizbi-hizbi demokrasi ala kefahaman antum sendiri. 
3. Kalau antum semua berada di zaman Rasulullah (1400 tahun dahulu), adakah antum pasti yang antum dalam golongan kaum muslimin dan bukan dari kaum musyrikin?
4. Lain-lain antum fikirkan sendiri sebab kesannya atas iman antum juga.


B. Apa makna kesyumulan tu erk? PAS, PKR dan DAP dah cukup syumul ke? Sampai nak syeikh nak menidakkan ketidak-syumulan orang lain. Dalam diam PAS sebenarnya cuba membuka pekung diri sendiri dan Dato Sri Anwar Ibrahim. S

Selamat berjuang untuk Allah dan RasulNya untuk calon-calon yang ikhlas tidak kira dari UMNO, PAS, PKR, DAP, Bebas, ISMA dsb asal antum beraqidah AhlusSunnah Wal Jamaah dan tidak menolak tasauf. 

Ulasan di atas adalah komen lanjutan dari:

http://www.sinarharian.com.my/politik/asal-tolak-islam-tidak-dapat-pahala-1.147635

0 comments:

Post a Comment

 
Toggle Footer
TOP